Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

piątek, 13 stycznia 2012

Piątkowe porządki i Santa Maria Novella a Firenze.


     Dzień na ogarnięcie domu. Porządki, schowanie świątecznych dekoracji, usunięcie choinek itp. Jeszcze na koniec tego domowego przystrojenia zabrzmiały kolędy w wykonaniu "Mazowsza" i "Śląska". W oczach ciągle mam wczorajszy spacer po Florencji. Oprócz Muzeum Fotografii Braci Alinari zajrzałem też do kościoła, którego piękno kojarzy mi się z poznańskim określeniem "bombonierka":) Po prostu świątynia pełna pieczołowicie odrestaurowanych skarbów czyli Bazylika Santa Maria Novella. Nacieszyłem oczy sekwencją trzech obrazów Giovanni Battisty Naldiniego: Deposizione, Presentazione al Tempio i Nascita. Z szacunkiem i podziwiem zatrzymałem sie przy Trójcy  Świętej Masaccia a potem przy kaplicy Rodziny Strozzi pokrytej freskami przez Filippino Lippi'ego. Zimno było niemiłosiernie w środku więc za długo nie dało się  wytrzymać. Jak daja radę pracownicy?
Obok jest jeszcze jedno cudo jakby z tej samej bombonierki :) Apteka i Perfumeria Santa Maria Novella obchodząca 400 lat istnienia!
Apteka i Perfumeria S.M.N.

Klimaty pałacowe apteki S.M.N.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz