Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

czwartek, 12 stycznia 2012

Brian Duffy we Florencji

     Wystawa od dziś w Muzeum Braci Alinari we Florencji ma charakter czasowy i pokazuje część dorobku brytyjskiego fotografa Brian'a Duffy (1933-2010) w związku z Florenckim Fashion Week 2012. Fotograf specjalizował się w przedstawianiu artystów i wydarzeń ze świata mody. Nazywany jest portecistą lat '60. Zerwał ze schematami, nawet tymi awangardowymi. Cytowano jego powiedzenie, że: Jeśli się uważa, że fotograf specjalista od spraw mody jest szczupły, wysoki i zniewieściały to on i jego koledzy są grubi, niscy i heteroseksualni. Wystawa objęła fotografie stylu beztroskiego i pełnego blichtru życia lat '60 i '70 ubiegłego wieku. Wywołała we mnie wspomnienie zdjęcia moich rodziców z placu zabaw koło Bramy Królewskiej w Szczecinie. Miałem wtedy parę lat a rodzice ubrani byli w kultowe ortaliony i mieli fryzury jak dorosła młodzież na zachodzie, stylizacja bardzo włoska. Za żelazną kurtyną nie było na pewno tej beztroski i radości widocznej na fotografiach Duffy'ego z Florencji czy Londynu ale analogie dały się zobaczyć w ubiorach. Ciekawe i takie zaskakująco bliskie to co zobaczyłem.  Ze zdziwieniem też spostrzegłem, że rodzice z tamtych czasów byli o wiele młodsi niż ja teraz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz