Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

czwartek, 8 marca 2012

Zaskakujące we Florencji.

     Zaskakujące stało się dla mnie odkrycie, we Florencji Muzeum Symboliki Masońskiej (na podobieństwo londyńskiego, choć oczywiście o wiele mniejsze). Z drugiej jednak strony, jak wyczytałem w informacjach historycznych, właśnie tutaj powstała pierwsza w Italii loża, tzw.angielska wg rytu szkockiego, bo utworzona przez imigrantów wyspiarzy. Niedaleko od muzeum, w bliżej nieokreślonym miejscu odbywały się spotkania pierwszej grupy. Muzeum otworzono kilka dni temu. Dreszczyka emocji dodało pytanie ze strony kolekcjonera-opiekuna ekspozycji: "A ty jesteś bratem, czy profanem?":)

Muzeum Symboliki Masońskiej we Florencji.


1 komentarz:

  1. Witam
    Przypadek to, czy nie przypadek, zajrzałam , popatrzyłam , przeczytałam i nie umiem zazdrościć, gratuluję takiego zycia moje życie to te trz książki na dole na powitanie ,usmiecham się z tych a może z takich stanów
    ale niew ażne napewno właściciel nie rozumie
    zajrzałam wpisałam pozdrawiam ,Florencję jak najbardziej -również

    OdpowiedzUsuń