Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

wtorek, 20 marca 2012

Firenze - Galleria dell'Arte Moderna.

 
     Odwiedziłem Galleria dell'Arte Moderna w Palazzo Pitti. Inspiracją stała się ostatnia wystawa w Palazzo Strozzi ponieważ zauważyłem, że sporo pięknych eksponatów pożyczono właśnie z Palazzo Pitti. Znalazłem więc pewną kontynuację w dziełach, których jeszcze nie widziałem. Kolekcja jest na tyle liczna, że starcza na jedno popołudnie. W mojej pamięci utkwiły szczególnie obrazy Plinio Nomellini: Primo compleanno, Piccolo Bacco i inne. Tajemnicze i jakieś ezoteryczne było dzieło Salvino Tofanori pt.Ritratto di Galileo Chini. Znajome tematycznie: Ecce Homo, Antonio Cisei, czy rzeźba Urbano Lucchesi, Il Rosario. Wzruszający był dla mnie Raffaello morente, Rodolfo Morgari. Co mnie zastanowiło? Zmiana radykalna w proporcjach tematyki obrazów. W kolekcjach renesansu dominowała tematyka biblijna. W sztuce XVIII i XIX wieku więcej obrazów batalistycznych, portretów, a sprawy ducha jakby na marginesie bo nie całkiem wyeliminowane. Wyszedłem z muzeum wcześniej przechodząc przez Galleria del Costume, gdzie najbardziej zapamiętałem resztki stroju Eleonory z Toledo. Wyprawa udana, pełna nowych odkryć w dzielnicy Oltrarno. Bardzo uważnie przespacerowałem Via del Maggio oglądając liczne pałace, czytając tablice i obserwując fasady. Odkryłem też, że jest tam kościół anglikański i że oferuje przedstawienia operowe oraz koncerty muzyki klasycznej. Bardzo to wszystko ciekawe i zastanawiające.
Firenze, Galleria dell'Arte Moderna - Rodolfo Morgari, Raffaello morente, 1880r.

Kościół anglikański przy Via del Maggio we Florencji.
Program operowy w kościele anglikańskim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz