Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

wtorek, 26 marca 2013

Firenze - Palazzo Strozzi - La Primavera del Rinascimento.

 
      Od soboty 23 marca jest Wiosna Renesansu we Florencji. Byłem tam dzisiaj.  Trochę to zabawne, bo faktyczna wiosna jakoś się nie śpieszy, ale za to jest taka artystyczna w Palazzo Strozzi. Wystawa ja zwykle stanowi klasę dla siebie. Eksponaty sprowadzone z całego świata obok skarbów z miejscowych zasobów. Do tego uwielbiam przygotowane i zawsze niebanalne komentarze i pomysły typu: "Należy dotknąć!" Zwykle jest zakaz dotykania a tu wymyślono, że jak rzeźba w brązie to obok współczesny wyrób z tego samego materiału do dotknięcia i poznania faktury, ciepła, oddziaływania materiału na zmysły. Niezwykłe były także wypowiedzi czy wręcz wywiady z lekarzami, śpiewakami, niwidomymi o ich percepcji sztuki. Super. Uczta dla ducha i wiosna w sercu! Pomedytowałem na koniec w wirydarzu popijając pełną aromatu kawę obok gości z przynajmniej dwóch stref językowych. Nazwa kawiarenki ewoluuje w kierunku profilu aktualnej wystawy więc tym razem na plakatach: Cafè del Rinascimento lub The Renaissance Cafè.
     W drodze do domu napotkałem w górach taką ilość śniegu, że już chciałem montować łańcuchy na kołach. Udało się bez.
 

2 komentarze:

  1. Zazdroszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Florencja mnie oszołomiła swym pięknem! Uwielbiam też muzea, więc pewnie miałbym wspaniały dzień wśród tych wszystkich eksponatów etc.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń