Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

środa, 13 marca 2013

Habemus Papam Franciscum! ... Firenze - La Specola e S.Spirito

 
      Po przejściu na drugą stronę Arno atmosfera Florencji cofa mnie o pare wieków wstecz. Samochody i przejawy nowoczesności zdają się tylko lekko zakłócać klimat szacownej przeszłości. W pobliżu Palazzo Pitti przy Via Romana wejście do La Specola czyli dosłownie do budynku Obserwatorium Astronomicznego. Na drugim piętrze ogromna książęca kolekcja spreparowanych zwierząt egzotycznych i miejscowych. Nareszcie wiem, że drapieżne i majestatyczne ptaki, które spotykam w górach to Falco sacro a drugi to na pewno Falco pellegrino, odmiany sokołów. 
     Niedaleko od Muzeum, zaszedłem na modlitwę do Ducha Świętego w intencji konklawe w kościele Santo Spirito. Odkryłem zmiany w zakrystii gdzie pokazany jest Krzyż Michała Anioła. Już nie stoi na środku lecz podwieszony jest w bocznej wnęce. Wrażenie moje: gorzej, ale pewnie były jakieś racje ku takiej decyzji. Wspomniałem w modlitwie także Michelangelo... R.i P.
     Mamy Papieża Franciszka, Kardynała z Argentyny!!!

3 komentarze:

  1. Raróg i sokół wędrowny :)
    (Te ptaki.)

    T.B.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za tłumaczenie polskie nazw ptaków. Dziś jeden taki szybował nad doliną. Fascynujący widok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Święty i Pielgrzym.
    "W mitologii Słowian był to święty sokół Swaroga, pod którego postacią ukazywało się nieraz to bóstwo. Ognisty wzrok raroga mógł zamienić człowieka w dziwoląga ... czy cudaka."
    Ciekawe skąd Włosi to wiedzieli? ;)

    T.B.

    OdpowiedzUsuń