Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

niedziela, 11 listopada 2012

Radio Suisse Classique i Święto Narodowe.

     Od rana i w przerwach między zajęciami, towarzyszy mi rozgłośnia szwajcarska nadająca muzykę klasyczną. Radio Suisse Classique ma minimum słów a maksimum pięknej muzyki z krótkim komentarzem w wersji francuskiej, włoskiej i niemieckiej. Wybór repertuaru dla mnie bardzo udany. Słucham z upodobaniem. Był dziś "mój" Satie, Haydn, Vivaldi, Chopin... i wielu innych, którzy potrafią "klasycznie dotykać", że aż w duszy gra :)
     Myślami jestem też w Polsce. Święto Narodowe. Cieszę się, że jest takie miejsce na mapie świata. Niedaleko od mojego włoskiego domu powstał nasz współczesny hymn narodowy, Mazurek Dąbrowskiego. W Reggio Emilia jest nawet specjalne muzeum poświęcone polskiej pieśni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz