Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

środa, 20 czerwca 2012

Walencja supernowoczesna.


     Powoli dobiega końca pobyt w niezwykłym mieście. Ostatnie chwile spędziłem nad morzem i w futurystycznej dzielnicy pełnej nowoczesnych, a do tego pięknych budowli. W tej części Walencji odwiedziłem Hemisferic gdzie jak sie okazało występuję zespół z... Florencji! Dalej podziwiając architekturę dotarłem do oceanarium z pokazem delfinów i podwodnym tunelem o długości ok.80m. Tunel wywołał we mnie zachwyt dziecka. Idąc nim czułem się jakbym był pod wodą pełną płaszczek i rekinów, oraz innych rzadkich okazów z ciepłych mórz. Bajkowe wrażenie. Potem było jeszcze muzeum figur o naturalnych rozmiarach prezentowanych w karnawałowych pochodach i kolacja w okolicy Xativa. Cóż można było zamówić jak nie tutejsze gazpacho, paelle i krem kataloński!



     Pomyślałem o Szczecinie. Kiedyś istniał pomysł stworzenia oceanarium w reprezentacyjnej części miasta. Jaka to świetna sprawa. Do dziś jednak nie zrealizowana. W Walencji widać jak wiele osób odwiedza oceanarium i jak można je rozbudować o kolejne segmenty.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz