Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

wtorek, 21 stycznia 2014

Po podróży Musèe d'Orsay + Santa Messa Tridentina - Saint Nicolas du Chardonnet


       Miejsce i treść ekspozycji budzą zawsze mój entuzjazm. Tym razem pomyślałem o określeniu zasłyszanym w Poznaniu: "bombonierka" :) Słowo to dobrze oddaje rzeczywistość Musee d'Orsay. Dawny piękny dworzec, który stanowi super opakowanie dla prawdziwych skarbów sztuki. Obok największych impresjonistów i przedstawicieli symbolizmu znalazłem Arnolda Böcklina. Nie ma go na załączonym collage. Jest za to V.van Gogh i jego opozycjonista Bouguereau, Millet i inni. Bardzo uroczysty początek smakowania Paryża :)
       Po południu pojechałem do dzielnicy Łacińskiej. Chciałem wziąć udział w liturgii Mszy Wszechczasów w kościele Saint Nicolas du Chardonnet. Powiem tak: niezwykłe doświadczenie, głębia misterium, podniosłość celebracji, wyczuwalny wielki respekt wobec Boga. Odmówiliśmy przedtem wspólny Różaniec. Przyszło na Mszę św. około 200 osób!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz