Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

wtorek, 30 września 2014

Madryt we Florencji czyli Picasso w Palazzo Strozzi.


       Obejrzałem kolekcję obrazów i dzieł sztuki nie tylko Pablo Picasso, ale także innych artystów hiszpańskiego modernizmu. Wszystkie eksponaty wypożyczono z Galerii Reina Sofia w Madrycie. Spacer po Florencji do Palazzo Strozzi oznaczał odprężenie po zwykłych i formalnych sprawach do załatwienia w banku, sklepie, aptece na poczcie, takie antidotum na codzienność... Zaczynam doceniać a nawet smakować sztukę współczesną. Może odnajduję w niej cząstkę własnych emocji, wrażeń, podobieństwa w odbiorze rzeczywistości? Styl wystaw, akurat w tym miejscu, inspiruje mnie stawianymi pytaniami i komentarzami. Widziałem prezentowane dzieła w Reina Sofia w Madrycie. Tutaj, te same obrazy odbieram inaczej. One wpływają na mój odbiór świata, ale i otaczający je świat, Florencja, także wpływa na moją percepcję sztuki.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz