Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

poniedziałek, 8 grudnia 2014

Niepokalana i Pinacoteca Nazionale di Bologna.

         Dzień Maryji Niepokalanie Poczętej uczciłem spacerem po Bolońskiej Pinacoteca Nazionale. Został mi najbardziej w duszy obraz El Greco, Ostatnia Wieczerza (na foto obok). Zaraz na wstępie zwróciłem uwagę na Dobrego Łotra, który okazał się dziełem mistrza Tycjana. Byli też święci w dyspucie według wielkiego Rafaela, oblegani przez grupy z przewodnikiem, oraz cała sala poświęcona Carraccim, a inna zadedykowana Reni. Byłem tu pierwszy raz. Bogactwo! W ulicy wiodącej do galerii zachwyciły mnie ogromne i całe w żółtym listowiu drzewa ginkgo, a uliczki wokół, tworzyły klimat średniowiecznej przeszłości, pełnej atrakcyjnej architektury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz