Firenze - La Colonna di San Zanobi e Duomo

wtorek, 21 czerwca 2011

wtorek, 21 czerwca 2011 - Samodzielny

  Niby sprawa prosta ale na początku trzeba sie przyzwyczaić do ustawień i kodów jakimi sie posługuje na tej stronie. Pierwsze koty za płoty :) Jest więc tło prawie oddające wrażenie widoków gdy się podąża autem z Florencji w stronę morza i Pizy; jest zdjęcie reprezentacyjne dla Toskanii i dla moich zachwytów, czyli fragment mozaiki marmurowej na fasadzie florenckiego duomo z krzyżem tuż obok baptysterium. To pisanie w formie bloga następuje dzięki zachęcie już wcześniej wymienionej Małgosi Matyjaszczyk, można powiedzieć mistrzyni, która jest klasą dla siebie w pisaniu bloga po polsku z gościnnej Toskanii. Teraz dołaczam do tego polskiego grona piszących z włoskiej ziemi. Cieszę się a trochę jestem onieśmielony. Ciągle szukam konwencji tego diario/pamiętnika. Jest parę inspiracji. Najbardziej kusząca wydaje sie konwencja "ogrodu emocji" podlanego wiadomościami zdobytymi z różnych źródeł, przekazu tego co się czuje i wie będąc w miejscach ciekawych, historycznych, pięknych. Radością dzisiejszego dnia było wspólne przebywanie z ks.Krzysiem i Małgosią, ktorzy przyjechali do mnie w góry pokonawszy serpentynami 40km. Odbyliśmy spacer wzdłuż potoku i stromymi zboczami porośniętymi kasztanami jadalnymi, daglezjami i świerkami. Potem spożyliśmy wspólny obiad. Wiodącym smakiem był królik pieczony z jabłkami, cytryną i majerankiem. Przepis mojej mamy z rodzinnego Pomorza Zachodniego. Nowością stały się morelki, które posadziłem 3 lata temu obok domu i po raz pierwszy dały owoce. W sam raz do gościnnego posiłku.  A zwieńczeniem miłego spotkania było utworzenie tego bloga, w którym kochani Goście wydatnie mi pomogli praktycznymi radami. Za co jestem im wdzięczny. :)
Ps. W górach znaleźliśmy pysznie smakujące i dojrzałe poziomki!

2 komentarze:

  1. I my dziękujemy za pyszną gościnę, łącznie z poziomkami, he he. Specjalne o nich nie napisałeś, żeby ludzie nie zjedli :)
    A zdjęcia gdzie?
    Pozdrawiamy z pianury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję, teraz muszę wygospodarować czas na czytelnictwo :) ,,, mam dużeee zaległości :D

    OdpowiedzUsuń